Hyosung Istanbul Tekstil Ltd. Şti. CEO’su Sayın Cheon Gyu
Lee,
Spandex pazarı durumu:
Geçtiğimiz yıl oluşan
pandemi krizinin bir miktar atlatılmasıyla beraber, Türkiye’de özellikle
temmuz ayı itibari ile spandex talebinde artış olmaya başladı.
Bununla beraber
eylül sonu itibari ile Asya ülkelerinde özellikle de Çin pazarında tüketim
ciddi seviyede arttı ve bu durum hala da devam ediyor.
Bu sebepten dolayı,
Çinli üreticiler, özellikle yurtdışına spandex ihracat etmeyi ciddi seviyede
azaltırken, Çin iç piyasaya daha fazla mal vermeyi tercih ettiler.
Şu an bizim
Türkiye de bulunan fabrikamız, Türkiye’deki tüketimi karşılayamadığından, genel
olarak Vietnam’da bulunan fabrikamızdan destek alıyoruz.
Türkiye’de
bulunan üretimimize ek olarak, yaklaşık 1000 mton/ay civarında
Vietnam’dan spandex tedarik ediyoruz.
Fakat yukarıda
da bahsettiğim gibi, Asya ülkelerinde tüketimin ciddi seviyelerde artmış
olması, Vietnam fabrikamızdan tedarik ettiğimiz miktarların yaklaşık 50%
azalmasına sebep oldu.
Türkiye
fabrikamızın kapasitesini tam olarak 100% dolulukta kullanıp, üretime devam
ediyoruz.
Türkiye
üretiminin yaklaşık 25%’lik bir kısmı ihracat yapılmaktadır.
Özellikle kasım
ayı itibarı ile ihracata ayrılan miktarı 15% civarlarına düşürerek, Türkiye iç
pazarına ve Türkiye’deki üreticileri desteklemeye bu süreçte çok özen
gösterdik.
Türkiye’deki
tekstil piyasası, özelikle bazı gruplar “örgü sektörü” gibi çok yoğun ve
hareketli. Bu durum da spandexin tüketiminin ciddi seviyede artışına sebebiyet
vermektedir.
Spandex fiyat artışları ile ilgili:
Bir süredir
spandex fiyatlarında oluşan artışlar, spandexin üretiminde kullanılan iki
önemli hammaddenin fiyatlarındaki ciddi seviyedeki artışından
kaynaklanmaktadır.
Bu hammaddelerden
bir tanesi neredeyse 60% zamlanır iken, diğeri ise neredeyse 140% zamlanmıştır.
Bu iki hammadde spandexin meydana gelmesinde kullanılan ana malzemelerdir.
Fiyatlardaki
artışın bir süre daha devam edeceğini öngörüyoruz.
Spandex
fiyatları genel olarak, arz ve talep esasına göre belirlenir. Fakat son
zamanlarda ham madde fiyatlarındaki aşırı artışlar, iç pazarda spandex ile
ilgili oluşan aşırı talep ve aynı zamanda küresel spandex tüketiminde yaşanan
aşırı artış, spandex üreticilerinin kapasitesini aşırı zorlamaktadır.
Hyosung Türkiye fabrikası kapasite
artışı:
Geçtiğimiz yıl
başlayan spandex tüketimindeki artış ve Asya pazarlarındaki spandex tüketiminin
çok ciddi seviyede artması, spandex tedarikinde yaşanan zorlukları en aza indirmek
için, Türkiye Çerkezköy fabrikasını büyütme kararı aldık ve 2020 yılının ekim
ayında yatırımla ilgili ilk adımımızı attık. Şu an inşaat aşamasındayız.
Ağustos 2021
itibari ile yeni üretim hattımız üretime girecektir. Yeni kapasite dâhil,
toplam üretimimiz 3000 mton civarında olacak şekilde planlamaktayız.
Kalite anlayışı ve ürün geliştirme:
Türkiye de
üretime başladığımızdan beri önceliğimiz hep kalite oldu ve bunun sonuçlarını
da müşterilerimizin bize ilettiği güzel dönüşlerle aldık ve almaya da devam
ediyoruz.
Devam eden
ve yeni yatırımla birlikte oluşacak ilave üretimlerimizi, kaliteden ödün
vermeden, kaliteyi devamlı artırarak ve aynı zamanda ürünlerimizi gelişen
makine teknolojilerine ve üretim ortamlarına uyum sağlayabilecek şekilde
yapmayı hedefliyoruz.
Özellikle 2019 sonu ve 2020 yılı
içerisinde, çok fazla Ar-Ge çalışmaları yaptık. Bunların bazılarını
ticarileştirip, satışlarını da gerçekleştirdik.
Bununla beraber,
müşterilerimizin istek ve taleplerine değer vererek, onların ihtiyaçlarına göre
de ürünler dizayn ettik.
Yeni ürünler
geliştirirken, daima müşterilerimize üretimlerinde avantaj sağlamayı ve müşterilerimizin
ürettikleri ürünlere – kumaş, iplik vb. – creora® spandex ile değer katmalarını
hedefledik.
2021 yılında da
müşterilerimize yeni ürünlerimizi sunmaya ve onların ihtiyaçlarına yönelik
ürünler üretmeye devam edeceğiz.
|