Pazarlar ile ilgili brifingler sonrasında yoğun geçen 1 ½ günlük sürede iplik, kumaş ve hazır giyim alıcı ve satıcılarını bir araya getiren 1.400’e yakın bire-bir görüşme gerçekleşti. Katılan önemli perakendeciler arasında Artsana (markaları Prenatal; Chicco; Pio; Lycia; Control); Benetton (markaları: Benetton; UCB; Undercolours; Sisley); Cecil; Contonella (markaları: Cotonella; Linea Sprint; Altra Cotonella); DeFacto; El Corte Ingles; Ernsting’s Family (markaları; Gina; Gina Benotti; Van Vaan; Yigga; Topomini); Gardeur (markaları: Atelier Gardeur; G-Design; Thomas Rath Trousers); K&L Ruppert (markaları: Vittorio Rossi; Cool Code; Michele; Boyard; Livre; TantomO.N.; Paul Smith); LC Waikiki; Manifattura Corona (markaları: Blue Side; Virginia Blu; Eddie Pen; Granchio; Be Board; Crown; Sea Barrier); Manifatture Del Nord (markaları: Max & Co; Penny Black); Marella; Orvis; Pompea (markaları: Pompea; Roberta); Rifle; s. Oliver (markaları: s.Oliver; s.Oliver Premium, Triangle by s.Oliver; Comma); Sisley; Street One; Teddy (markaları: Terranova; Calliope; Terranova Kids; Rinascimento) yer aldı.
Marka ve perakendecilere etkinliğin değeri sorulduğunda, LC Waikiki Kumaş Satınalma Müdürü Dr. İbrahim Güneş’in yorumu şöyle oldu: “Cotton Council International tarafından düzenlenmiş olan Cotton USA Sourcing Fair’ın özellikle Türkiye ve Avrupalı alıcılar açısından oldukça verimli geçtiğini düşünmekteyim. Ekonomik zorlukların yaşandığı ve Uzakdoğuya siparişlerin azaldığı bu süreçte hem Türk ve hem de Avrupalı Buyerların Türkiye ve Kuzey Afrika ülkelerinden olan Kumaş ve Konfeksiyon üreticlerinin bir araya getirildiği bu etkinlik bu coğrafyada Tekstil ve Konfeksiyon üretiminin devamı için büyük bir fayda sağlamıştır, Cotton Council International ekibine bu değerli ve zamanında yapılan organizasyonu için teşekkürlerimizi sunarım.”
İlk sonuçlar yoğun numune talepleri, önemli sayıda gelecek satış/ tedarik işbirlikleri ve deneme siparişlerini ortaya koymakta. Daha önce yapılan benzer etkinlikler Türk firmalarının on milyonlarca dolarlık yeni satışlarına vesile oldu. Etkinliğe katılan Türk tekstil firmaları arasında Akın, Alteks, Balsoy, Bossa, Dynamo, Erdem, Ensar, Gap Guneydogu, İskur, Matesa, Şahtaş, Şirikçioğlu bulunurken Türk hazırgiyim sektöründen Badıllı, Dinateks, Kaynak, Negreti, Peracons ve System yer aldı.
COTTON USA Supply Chain Marketing Programı, yerel tekstil endüstrisinin faydalarını ön plana çıkarmak üzere düzenlenmiş, alıcı ve satıcıların buluşmasına imkan tanıyan etkinlikleri koordine etmektedir. Alıcılar sadece davetiye ile kabul edilirken tedarikçiler COTTON USA şartlarını yerine getiren belirli kalitedeki üreticilerden seçilmekte.
Dünya çapındaki ofisleri sayesinde, COTTON USA Supply Chain Marketing Programı global pamuklu tekstil ve hazırgiyim tedarik zincirinde kapsamlı bir bilgi kaynağı ortaya koymaktadır. COTTON USA Supply Chain Marketing Programı, merkezi Washington D.C.’de bulunan, kar amacı gütmeyen bir ticari birlik olan Cotton Council International (CCI) tarafından yönetilmektedir.
|